The first week!

Hallo allemaaal,

Hier het aller eerste berichtje van down under. Ondertussen zit ik nu in Nieuw Zeeland, verder van Nederland dan dit kan ik geloof ik niet!

Even beginnend bij het begin, want ben pas een week weg maar er is toch veel gebeurt!

Na het afscheid van my friends and family en de nodige groepsfotos was het dan eindelijk tijd om te gaan, het moment waar ik ondertussen al 7 maanden (persoonlijk) naartoe heb geleefd. Het begon al gelijk goed met een uur vertraging door een medisch noodgeval en een noodzakelijke stopover waardoor wij een uurtje langer konden wachten bij de gate.. Eenmaal in het vliegtuig was het opstijgen en gaan met die banaan! Een paar cd's en 2 films later kwamen we aan in dubai airport, wat echt geweldig mooi en groot is!!! Om naar de volgende gate te gaan moesten we gewoon met een soort van metro-bus onder het vliegveld door ofzo! Echt geniaal haha. Gelukkig hoefde we maar heel kort te wachten en hadden we gratis wifi dus was iedereen thuis ook gelijk op de hoogte van onze vooruitgang haha. Volgende vlucht was niet zo heel vol (wat niet heel gek is aangezien we met het grootste vliegtuig van de wereld vlogen) dus na het opstijgen heeft iedereen een aparte rij stoelen opgezocht en zijn we heeerlijk languit gaan slapen, deze 6 uur gingen dan ook heerlijk snel voorbij!
Eenmaal geland was het tijd om de bagage te halen en door te gaan naar ons hotel voor een laatste nachtje van in een luxe bed slapen en een zwembad naast de deur (wat niet lang duurde voordat we die in gebruik hadden genomen met groot genot). Het was alleen in het zwembad kouder dan erbuiten dus we zijn al na een uurtje lekker gaan douchen met de plannen om naar de stad te gaan en daar lekker wat te gaan eten!
Na heerlijk gegeten te hebben zijn we doorgegaan met de metro!! Naar Marina bay, ondertussen was het al half 11 savonds ongeveer dus lekker donker, wat het alleen maar mooier word door alle lichtjes :) aangezien de laatste metro terug om half 12 ging, zijn we onderweg terug nog heel even langs the gardens by the bay geweest, wat een heerlijk rustgevend parkje was!
Gelukkig zorgde de drukke dag ervoor dat we geen last hadden van een jetlag en vrijwel direct in als een blok in slaap vielen!
De volgende dag was het tijd om te gaan genieten van de citytour door onze tourguide Anna, die perfect Senglisch praat! De dingen die we hebben gezien zijn onder andere little india ( de wijk waar alle mensen uit india wonen), chinatown (spreekt voor zich) en de orchid garden. Dit was een enooorme tuin vol met alle soorten orchideen van de hele wereld, heb mijn ogen uitgekeken en maar overal fotos van gemaakt aangezien we maar een uurtje hadden om alles te bekijken!
Nadat we alles bekeken hadden en Anna uitvoerig bedankt hadden zijn we afgezet bij het vliegveld voor onze volgende vlucht naar sydney (dat dachten we in ieder geval)
Toch een goede les, zeg nooooit dat de reis gladjes verloopt voor dat je daadwerkelijk aangekomen bent! Want tijdens het inchecken kwamen wij erachter dat we geen rechtstreekse vlucht meer hadden door een kapot toestel, maar dat we allemaal omgeboekt zijn naar een vlucht die eerst langs melbourne gaat en vervolgens daarna nog een uurtje vliegen naar syndey is... Maar na veel problemen en moeite is het ons toch gelukt in sydney aan te komen, wel 4 reizigers minder maar die moesten nog een halte verder ;).

4 dagen na vertrek zetten we dus eindelijk voet in sydney waarbij het eerste wat we doen een heeerlijk lange douche nemen en op zoek gaan naar een winkelcentrum voor de voedselvooraad. Daarna lekker vroeg naar bed en de volgende ochtend om 9 uur weer klaar staan voor de introductie! Hier hebben we een heerlijk dagje van simkaartjes activeren, bankpasjes activeren en nog wat andere dingen regelen gehad! Vervolgens besloten om nog even lekker de stad in te gaan en even te gaan kijken naar the opera house and the harbour bridge, waarbij we onderweg wel zaten van, wat zijn die flitsen nouu? Maar niet nadenken dat het gewoon na 10 min kijken naar het mooie uitzicht het gewoon heeeerlijk in onweer uitbarste.. Lekker met onze vestjes aan en nog ruim een uur naar huis te lopen..
De volgende dag hebben we een franse nederlander ontmoet die ons begeleid heeft naar de botanic gardens waar we heerlijk met een af en toe aanwezig zonnetje lekker naar alle plantjes hebben gekeken. En daarna uit kwamen bij the opera house. Hier natuurlijk de nodige toeristische fotos gemaakt en vervolgens door gelopen naar de haven om lekker te genieten van ons avondeten een broodje met choco pasta! ( we hadden smiddags al genoten van een heerlijk zelfgemaakte maaltijd, spagetti met een heerlijke tomatensaus met jaja, de nodige groenten erin!) vervolgens moesten we wel even over the harbour bridge heen lopen, alleen was het regen eeer losgebarsten en zijn we maar gouw weer terug richting het hostel gegaan!

Ondertussen zijn we al aangekomen bij mijn laatste dag in sydney die we lekker rustig doorgebracht hebben, eerst van kamer ruilen door een extra bijgeboekt nachtje en vervolgens lekker rustig boodschapjes doen en de nodige dingen op internet regelen! Ondertussen ook al afgesproken om savonds met een stel uit ned een lekker drankje te gaan doen tegen een uur of 10, wat geweldig was met leuke kaart spelletjes, lekkere drankjes en heerlijke live muziek van de australische van Velzen haha.

4 uurtjes later was het voor mij tijd om op staan en mijn spullen te pakken en onderweg naar het vliegveld te gaan voor mijn nieuw zeeland avontuur!
Eerst afscheid nemen van mijn reisgenootjes Loes, Maaike en Fabian :( die wel heel lief voor mij om kwart voor 7 opgestaan zijn!

Weer twee uur verder in de toekomst (zit nu op een tijdsverschil van 12uur!) aangekomen in auckland en lekker onderweg naar het hostel waar ik lekker de hele avond relaxed heb, na de wandeling van een uur voor mijn voedsel verslaving ;).

Aangezien de helft van de orginele groep al in Nieuw Zeeland zit heb ik daar contact mee gehad en afgesproken met Freek voor de volgende dag (vandaag) om gezellig de mount eden op te gaan! Vervolgens even naar hun hostel om gedag te zeggen bij derest die er niet waren haha, dus dan maar mijn eigen tour geboekt voor derest van de tijd in Nieuw Zeeland. Daarna toch nog even de skytower in geweest om weer even geconfronteerd te worden met mijn hoogtevrees maar wel van mooie uitzichten kunnen genieten!
Eenmaal terug in het hostel kwam derest van de verbaasde groep aan, die niet verwacht hadden mijn te zien zitten haha, en zijn we gezellig na wat gegeten te hebben nog een biertje gaan doen in een belgisch cafetje!

Donderdag begint voor mij de tour voor ruim 2 weken, maar eerst nog een heerlijk dagje relaxen en genieten van het lekkere weer!

Later matess!

Xx larissa