East coast

Hallooo,

Ik ben er gister vriendelijk door mijn papa erop gewezen dat het al weer een maandje geleden is dat ik wat van me heb laten horen, dus hier zit ik weer braaf met mijn dagboekje om een nieuw verhaaltje te schrijven!

Zoals jullie weten na mijn laatste update heb ik vanaf de 7e tot de 16e op een farm in de atherton tablelands gezeten in een dorpje genaamd ravenshoe. Hier heb ik kennis gemaakt met het echte farm leven van een local farmer die grotendeels zelfsufficient is. Dat wil zeggen, zorgt voor zijn eigen vlees door 50 runderen te hebben en er af en toe een te slachten, door een enorme hoeveelheid kippen te hebben die en voor de eieren en voor het vlees zorgen, door 2 melkkoeien te hebben die voor melk en uiteindelijk ook verse kaas zorgen en als laatste een groentetuin te hebben waardoor je elke avond verse groenten kon eten! Na opgewacht te worden door Loes (mijn travelmaatje van de eerste groep) en David (de farmer) gingen we die middag gelijk beginnen met het voeren van alle beesten, wat de standaard middagklus is. Voor mij was alles nieuw dus ik vond het natuurlijk helemaal geweldig om een hele stoet horny ducks, turkeys en kippen achter je aan te hebben lopen als je boven naar het land loopt waar hun voederplek is. Ik kreeg echt een beetje moeder eend gevoel omdat jij voorop loopt met het eten en alle beesten in een grote lijn/stoet achter je aan hobbelen! Het levert echt hilarische beelden op!
Savonds was het dan eindelijk weer tijd voor een goede maaltijd met groentes erin! Had ik echt weer even nodig, tegelijkertijd werdt ook mijn schema uitgelegd wat eigenlijk altijd hetzelfde bleef door de standaard dagtaken. Het begint al namelijk om half 7 sochtends waarbij je moet klaarstaan om de koeien te gaan melken, wat ik natuuurlijk helemaal geweldig vind want hoeveel stadsmensen hebben nou een koe gemelkt in hun leven?! Helaas was dit alleen de eerste keer leuk, daarna had ik het meegemaakt en vond ik het een stuk fijner om pas om 7 uur te beginnen (a). Om 7 uur begonnen we namelijk weer met ons voeder rondje wat bestond uit alle kippen eenden en turkeys boven op het land te voeren, daarna de jonge kippen en jongen eenden, vervolgens naar de legkippen en derest van de eenden en dan als laatste de peuter kippen en baby chicks! Tegen de tijd dat we hiermee klaar waren was het tijd voor ontbijt en vergingen we van de honger. We zijn natuurlijk niet meer gewend om te werken dus hadden gelijk extra energie nodig.. Tegen een uur of half9 9 uur begonnen we met derest van het werk, wat of bestond uit het huis schoonmaken, of bestond uit bonen plukken/onkruid wieden enz in de tuin. Waarna we om 11 uur weer klaar waren en lekker konden relaxen tot lunch en daarna weer tot het tijd was om rond een uur of 3 de beesten weer eten te geven. Nu was dit de eerste paar dagen echt super leuk, aangezien het wel weer een keertje lekker is om een groot bed te hebben en voor de tv te kunnen hangen, maar na 5 a 6 dagen verlangde ik toch wel weer naar het verder reizen en het onder de mensen zijn!

De 16e was het dan zover, Loes en ik vertrokken samen weer terug richting cairns om de volgende dag de voor mij in ieder geval lang afgewachte snorkeltour naar het great barrier reef te doen. Wat niet zo verliep als ik hoopte, ik was namelijk er heilig van overtuigd dat ik niet zeeziek ging worden. Maar na 2 uur stond ik toch echt kotsend boven de wc.. Helaas toch wel het water in gegaan (heb de vissen maar wat extra eten gegeven haha) want ik wilde deze kans om het reef te zien niet aan me voorbij gaan! En gelukkig ben ik het water ingegaan want het was echt super mooi, zelfs met het slechte weer waardoor de kleuren niet zo mooi waren als ze kunnen zijn heb ik nog mijn ogen uitgekeken! Van de bootrit heb ik niet zo veel meer meegekregen want de enige manier waarop ik mezelf enigszins niet kon laten kotsen was met mijn hoofd op mijn armen ogen dicht en vooral niet praten xD.
Het leukste van dit allemaal was nog wel dat Loes mij heerlijk zat uit te lachen en zelfs mijn lunch heeft opgegeten om vervolgens keihard door karma zelf op de wc belande! Haha

De 18e was het alweer tijd om afscheid te nemen van Loes omdat ik begon aan mijn reis down the east coast en Loes niet lang daarna op het vliegveld naar nieuw Zeeland vertrok :(
De eerste stop voor mij was townsville waar ik de ferry naar magnetic Island heb genomen om daar de volgende 2 dagen door te brengen! Op magnetic Island heb je de mogelijkheid om door verschillende national parken te wandelen aangezien het een groot national park is, en om wilde koalas te spotten! De volgende dag was het dus ook mijn missie om ze in het wild te spotten tijdens mijn ochtend wandeling! Na veel zoeken en bijna over mijn eigen voeten heen struikelen is het me gelukt om er 2 te spotten! Ik helemaal blij natuurlijk :) ookal doen ze geen ene reet meer of minder dan in de zoo xD
Die middag had ik besloten om naar de koala sanctuary te gaan waar het de bedoeling is dat je alle dieren vasthoud en knuffelt! Dus eindelijk ook voor het eerst een koala vastgehad :) wat echt voelt als een teddybeer maar dan met laange nagels...

Na nog een dagje in townsville doorgebracht te hebben heb ik de bus naar airlie beach gepakt waar ik weer verenigd werd met mijn Belgische reisgenoot voor een paar dagen :)
Airlie beach is de plek waarvan iedereen de whitsundays eiland bezoekt door middel van een zeiltour. Gezien mijn ervaring met varen zag ik een 3 daagse tour op een boot niet echt zitten dus was heel blij dat we voor een een dag tour zijn gegaan die ons naar whitehaven beach brengt en daarna naar een andere plek om te snorkelen (dat is ook nog gedeelte van Great barrier reef. Met een zeeziek pil achter de kiezen onderweg naar de eerste stop namelijk whitehavenbeach wat echt gewoon adembenemend mooi is! Parelwitte stranden met kristal helder water en omringd door allemaal eilandjes, het voelde alsof ik in een paradijs was beland! De 2e stop konden we gaan snorkelen wat zelfs nog mooier was dan het reef in Cairns! Super veel van die grote vissen gezien een school vol met dora's en nog veeel meer!

Die avond nog vertrokken we naar onze volgende stop namelijk bundaberg waar we helaas om 4 uur snachts aan kwamen en dus ook weer vertrokken de volgende nacht.. Het orginele plan was om gewoon een bankje te zoeken daar te wachten/slapen tot de hostel open gingen en alle spullen dumpen om vervolgens een tour door de bundaberg rum distillerie te doen. Alleen waren we zo moe dat we gewoon de hostels gebeld hadden en we dus om 5 uur sochtends een van de kamers binnen kwamen stormen om toch nog maar even van de luxe van een bed te genieten. Die avond hadden we een tour geboekt waar ik toevallig tegenaan was gelopen waarbij je naar de stranden kon gaan waar de sea turtels hun nesten leggen en laten die nou toevallig rond deze tijd moeten hatchen. We hoefden dus ook niet lang te wachten tot we naar het strand geroepen werden om te kijken hoe een super schattig klein sea turteltje zich uit het zand omhoog weet te werken en vervolgens zijn weg naar de zee aflegd! Een van de leukste dingen was nog wel dat toen wij een runway of licht aan het maken waren naar de zee, waarbij ik de laatste plek aan het water had ik om me heen zat te kijken om me vervolgens dood te schrikken omdat er ineens een enoorme sea turtle uit het water aan het komen was 2 meter achter mij! Jammer genoeg schrok die van al het licht en de mensen en ging ie weer het water in.. Maar kan nu wel zeggen dat ik en een grote en een baby sea turtle heb gezien :D.

Next up the east coast was rainbow beach wat en van de gateways naar fraser island is. Kijkend naar de naam is het duidelijk dat je van de kleuren van het strand een regenboog kan maken. Erug mooi maar ook het enige wat er te doen was in het dorpje.. Aangezien de tour naar fraser die ik wilde doen pas over 4 dagen vertrok heb ik besloten om hem vanaf noosa te doen het stadje verderop aangezien daar wel wat te doen is en het wachten dan niet zo lang lijkt!

In noosa kom je helemaal in een andere wereld terecht, wederom supermooie omgeving wat mij dus weer wat actiever heeft gekregen omdat er verschillende wandelingen door het noosa national park te doen zijn, op dag 1 heb ik dus ook de coastal walk gedaan van 6 km en op dag 2 de wandeling die door het bos heen ging van 7 km dus was erg tevreden en heb echt enorm genoten van het uitzicht, elke plek weer is uniek opzich!

Ondertussen zitten we al weer op 29 januarie en was het tijd om te beginnen aan mijn tour aan fraser island! Had er super veel zin in en was echt benieuwd wat me te wachten stond.
De heenweg naar fraser island zelf begon al gelijk super aangezien we met ze 5ven in de jeep zaten voor 3 uur lang met de volume knop op zijn max en er een feestje van hebben gemaakt! Boeide ons niet zoveel dat het pas 8 uur sochtends was :p
na een korte ferry ride kom je dan aan op het grootste zand eiland van de wereld en het is toch een partij moooi! Strand en zee voor zover je kan kijken. En nog beter is dat ik aan de beurt was met rijden, dus je moet je maar voorstellen om met de ramen open, geluid super hard over het strand de racen met aan de ene kant de waterkant en aan de andere kant de duinen met het inland van fraser!
Onze eerste en enige stop van de dag was lake wabby, een enorm lake wat gecreerd is door een enorme zandbank die zich langzaam over fraser island heen beweegt, dit lake zal over een aantal jaren dus ook niet meer bestaan omdat het dan opgeslokt is door het zand..
Savonds werd er flink gepartied, maar ondanks dat ik vroeg ging slapen kon ik toch niet in slaap komen omdat de dingos (de wilde honden) rond en in ons kamp liepen en soms nog wel eens tenten openscheuren op zoek naar voedsel..
De volgende dag was een drukke dag waarbij we veel gereden hebben en verschillende plekken bezocht hebben waaronder eli creek, pinnacle rock, indiana head, de secret lunchspot en de champagne pools! Allemaal opzichzelf super mooie plekken en de ritten ernaartoe natuurlijk geweldig! Op de terugweg naar het kamp stuiten we op een jeep die zichzelf zo ver in drijfzand heeft weten te krijgen dat het bijna niet lukte om hem vrij te krijgen, zelfs een van de straps waarmee ze door een bus een bus uit zo'n gat konden krijgen sprong zelfs.. Al met al was het een geweldige show voor de 70 toeristen die het stonden te filmen en keihard te lachen!
Savonds natuurlijk nog een feestje waarbij sommige mensen nog niet in staat waren te rijden de volgende ochtend, gelukkig ik wel dus mocht ik het eerste stuk inland naar de regenwouden rijden. Dit houd in dat we het harde zand naast het water verruilen voor het zachte zand waar je zo lekker in gaat glijden! De eerste stop was lake macenzie een super mooi lake met hetzelfde witte zand als white haven beach waar we lekker im gezwommen hebben voor we naar onze laatste stop reden wat het regenwoud is dat groeit in het zand! Echt verbazend hoe al die bomen in het zand overeind blijven staan en genoeg vitaminen enzo hebben in het zand.

Weer terug aangekomen in noosa was het tijd om bij te slapen en eindelijk te douchen na 3 dagen geen douche te hebben en onder het zand te zitten!
Ondertussen al 1feb was de dag waarop ik mijn bus naar the Australian zoo (oftewel the steve Irwin zoo) geboekt had.
Wat hij gepresteerd heeft in zijn leven is echt niet normaal, de zoo is echt super groot en een paradijs voor de dieren en alle dieren liefhebbers! Het is meer een enorm park dan een zoo aangezien de helft van de dieren gewoon in het wild rondlopen of met de verzorgers lekker wandelen door het park!

Die dag daarna had ik de bus weer door naar brisbane wat ondertussen de huidige tijd is! Heb hier lekker door de stad gewandeld en maar een externe harde schijf gekocht want mijn 3000 fotos passen niet meer op mijn ondertussen 4 stickies xD

Morgen zal ik de bus door naar byron bay pakken en vanaf daar houden mijn plannen op.. In verband geld enz wordt het dan toch tijd om een baan te gaan zoeken of te gaan wooffen voor een maandje, alleen heb ik nog niet besloten wat...

Dus mijn volgende verhaaltje heb ik nog geen idee waar het over gaat zijn maar dat zie ik dan wel!

Xx laris

En nogmaals er staan meer fotos op Facebook, ook nog lang niet alle, maar ivm upload problemen zijn ze alleen op Facebook te vinden..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!